lördag 4 juni 2011

Mitt i ett stim!

Jag var på bakluckeloppis idag och hittade ett par nya Tjeckoslovakiska föremål. Jag skrev innan att bakluckeloppis inte brukar vara någon höjdare men jag får snart ta och revidera det påståendet, särskilt när det gäller glasfiskar. Den här nya är något mindre än den största i samma stil jag hade innan, men eftersom de hade en viss marginal vid tillverkningen så vet jag inte riktigt om det är en stor "mellanstorlek" eller en liten "stor" så att säga. Gemensamt för de tre jag har är att de är bruna i mitten, men den senaste är gul utanpå (eller "citrin" som färgen kallades). Jag hittade dessutom en skål, men den lägger jag upp senare. Inlägget med glasfigurer i konstglas har såklart blivit uppdaterat, men även inlägget om (inte för att det är särskilt informativt) min orkidévas från Exbor med en ny bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar