onsdag 26 januari 2011

200st Jubileum!!!

Jiri Zejmon, 1969
Sklo Union, Rudolfova Hut, Pattern No. 13261
18,5cmX9,5cm
Jag har personligen sällan känt mig inspirerad av tegelsten, men 1969 tyckte förmodligen Jiri Zejmon att det var tufft. Då formgav han nämligen denna serie för Rudolfova. I serien ingår förutom de objekt som visas här även en jardinär och ett askfat.

Med de glasfigurer jag postade igår har jag äntligen nått delmålet "200 olika modellnummer". Från början hade jag tänkt anordna en utställning när jag nått 200 men just nu känns det inte så hetsigt med det. Jag har hört mig för lite grann men det verkar vara rätt svårt att hitta en lokal som inte är fullbokad 2 år framåt så vi får väl se vad det blir av det hela i slutändan...Hursom, MOT 300!!!
Jiri Zejmon, 1969
Sklo Union, Rudolfova Hut, Pattern No. 13263 (Candlestick)

Jiri Zejmon, 1969
Sklo Union, Rudolfova Hut, Pattern No. 13263 (smaller candlestick)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar