tisdag 8 mars 2011

Ny "Barolac"

Unknown designer, ????
Sklo Union, Rosice glassworks, Pattern No. 12109/355
Under den tid som jag har samlat Tjeckoslovakiskt glas har jag bara sett det här fatet två gånger, och då är Internet inkluderat! Det ena hittar man om man googlar och det fatet var det en bloggläsare som kontaktade mig om. I Söndags hittade jag ett på Antikladan i Lilla Edet, och som av en händelse dyker det upp ett likadant på Tradera igår! Det har hänt flera gånger att jag har hittat något som jag tror att det kommer att dröja innan jag ser igen och inom en vecka hittar jag en likadan på något annat ställe. Ibland händer det iofs att jag hittar något men tycker att det är lite för dyrt så jag står över, och sen verkar det omöjligt att hitta en ny.

Fatet tillhör serien "Barolac", och jag har lagt till bilden i det inlägget.

Jag kanske har sagt det förr, men om ni har något hemma med "Bohemia Glass"-etikett eller som ni vet kommer från Tjeckoslovakien så kan jag vara intresserad om det inte finns i mitt galleri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar